Til Daglig Andagt
8 April: Redning Fra Forbandelsen

Jesus Blev Straffet For At Vi Kunne Blive Tilgivet
Af Derek Prince

Når du søger redning fra en forbandelse, er et hovedkrav, at bekende alle kendte synder begået af dig selv eller dine forfædre, for det kan være, at det var dine forfædres synd, der afslørede dig, som en af deres efterkommere, for forbandelsen. Selvom du ikke bærer skylden for deres synd, lider du dog under følgerne af deres synd. For at flygte fra forbandelsen skal du håndtere den synd, der afslørede dig eller dine forfædre for forbandelsen. Det gør du ved at bekende synden og bede Gud om at tilgive og udslette den. Ordsprogene 28:13 siger:

"Den, der dækker sine synder, vil ikke have fremgang, men den, der bekender og forlader dem, vil finde barmhjertighed."

Hvis du dækker over synd, vil du ikke få fremgang eller blive velsignet. Men hvis du bekender din synd og forlader den, så vil du have Guds nåde og forløsning fra forbandelsen. Igen skal du også tilgive alle andre personer. Jesus sagde:

“Og når du står og beder, så tilgiv, hvis du har noget imod nogen;
for at også jeres Fader, som er i himlen, må tilgive jer jeres overtrædelser." (Markus 11:25, NASB).

Dette er meget vigtigt. Jesus gør det klart, at hvis vi har utilgivelighed, bitterhed eller vrede i vores hjerter, når vi beder, rejser vi barrierer for svaret på vores bønner. Det vil holde os under forbandelsen. Ved en beslutning af vores vilje, når vi beder, må vi nedlægge enhver form for vrede, bitterhed eller utilgivelighed mod enhver person. I det mål, hvor vi tilgiver andre, tilgiver Gud os. Hvis vi ønsker total tilgivelse fra Gud, må vi tilbyde total tilgivelse til andre. Dette er ikke at være super-åndelig; at tilgive andre mennesker betyder, at du udøver det, jeg kalder "oplyst egeninteresse."

Bøn
Tak, Jesus, fordi du døde på korset for mig. Jeg proklamere at ved at tage disse skridt, er jeg befriet fra enhver forbandelse, fordi Jesus blev straffet for at jeg kunne blive tilgivet. Amen.


Til 9 April: