30 April: Virkeligheden For Velsignelser Og Forbandelser

Jesus Blev Gjort Til En Forbandelse, Så Vi Kunne Komme Ind I Velsignelsen
Af Derek Prince

Kristus blev gjort til en forbandelse på korset, så vi kunne kvalificere os til og modtage velsignelsen. For at modtage denne bestemmelse, som Gud har skabt for os, er det nødvendigt, at vi forstår naturen af velsignelser og forbandelser. Hvis vi ikke forstår disse to begreber, vil vi ikke være i stand til at benytte os af Guds forsyning.

Både velsignelser og forbandelser er hovedtemaer i Skriften. Ordet "velsigne" eller "velsignelse" forekommer mere end 410 gange i Bibelen; ordet "forbandelse" forekommer næsten 160 gange. Med andre ord har Bibelen meget at sige om begge dele. Begge er absolut virkelige – så virkelige, at Jesus måtte gøres til en forbandelse, så vi kunne blive forløst fra forbandelsen og modtage velsignelsen.

Nogle mennesker er tilbøjelige til at tro, at velsignelser er reelle, men forbandelser er imaginære eller hypotetiske. Det er en ulogisk idé. Hvis vi betragter et hvilket som helst par af modsætninger, er det naturligt, at hvis den ene er virkelig, vil den anden også være virkelig. Tag for eksempel dag og nat. Hvis dagen er virkelig, så er natten også virkelig. Varme og kulde - hvis varme er ægte, så er kulde virkelig. Godt og ondt - hvis godt er virkeligt, så er det onde virkeligt. Vi kan ikke acceptere det ene og ignorere det andet. Sådan er det med velsignelser og forbandelser. Velsignelser er virkelige, og det er forbandelser også.

Bibelen har meget at lære os om naturen af velsignelser og forbandelser, hvordan de virker, hvordan man genkender en forbandelse på arbejde i dit liv, og hvordan man bliver udfriet. Hvis vi forbliver uvidende, vil det være for vores egen regning. Vi vil gå glip af meget af den samlede forsyning, som Gud har skabt til os gennem Jesu offerdød på korset, hvis vi ikke forstår hans ombytning for velsignelse med forbandelse.

Bøn
Tak, Jesus, for din gerning på korset. Jeg proklamere min tro på, at velsignelser er virkelige, og det er forbandelser også – så virkelige, at Jesus blev gjort til en forbandelse, så jeg kunne komme ind i velsignelsen. Amen.


Til 1 Maj: