Hjem    Undervisnings Menu

VIND SLAGET OM DIT SIND

af Josef Prince

Ordsprogene 23:7.
For som han tænker i sig selv, sådan er han også.

Jeg vil have dig til at være opmærksom på, at når du ser på personen Jesus og dyrker kraften i at tro rigtigt, vil du opleve nogle slag i dit sind, der vil udfordre din tro. Bliv opmuntret til at forstå at du ikke behøver at være bange for disse kampe.

Jesus sagde: "Og du skal kende sandheden, og sandheden skal gøre dig fri" (Joh 8:32). Baseret på Guds ord er den rigtige nøgle for tro, der låser op for Guds skatte i dit liv og giver dig adgang til fylden i Han's kærlighed, nåde, gunst, velsignelser og tilgivelse. Jesus har allerede betalt prisen på Golgata. Hindringen mellem dig og din sejr er din forkerte tro. Kampen har at gøre med din tro.

Fjenden ved, at hvis han kan kontrollere dit tankeliv, kan han manipulere dit sind og dine følelser. For eksempel, hvis han kan få dig til at reflektere på tanker om skyld, fiasko og nederlag, vil du begynde at blive elendig over dig selv, fysisk svag og endda deprimeret.

Vores følelser er flag, der viser os, hvad vores tanker er. Gudskelov for følelser. De fortæller os, at noget er forfærdeligt galt med vores tanker. Mange af os er ikke opmærksomme, når vores tankgang glider ned ad en glat skråning til frygt, tvivl, pessimisme og angst. Dog har Gud designet os på en sådan måde, at vi hurtigt kan genkende vores tankgang gennem vores følelser. Prøv dette: når du begynder at føle negative følelser, såsom frygt, bekymring, skyld og vrede, skal du stoppe og spørge dig selv: "Hvad tænker jeg?"

Dine følelser følger hurtigt i hælene på dine tanker. Hvis dine tanker er negative, vil du naturligvis frembringe negative følelser. Omvendt, hvis dine tanker er positive i Kristus, vil du frembringe positive følelser.

Derfor er der en kamp om dit sind. Djævelen ønsker at holde dine tanker negative, så han kan holde dig i fangenskab. Han er en mester i sindsspil, og han spiller ikke retfærdigt.

Da han første gang fristede Adam og Eva i haven, fik han dem til at tvivle på Guds motiver ved at antyde at Gud bevidst tilbageholdt noget godt fra dem, når Gud i virkeligheden beskyttede dem. Djævelens strategi har ikke ændret sig - han bruger stadig frygt, løgne, beskyldninger, skyld og fordømmelse for at fange de troende i dag og få dem til at tvivle på Guds perfekte kærlighed, tilgivelse og overvældende nåde.

Min ven, er der områder, du er bange for og bekymret for i dag? Indse, at denne frygt og bekymring indikerer tilstedeværelsen af forkert tro i dit liv, som Gud ønsker, at du skal udfresi fra. Udskift disse forkerte overbevisninger med de rette overbevisninger baseret på Guds ord, og du vil udrydde frygt og bekymring. Gennem styrken ved at tro rigtigt vil du vinde kampen om dit sind.
OP