Hjem    Undervisnings Menu

GØR GUDS FAVØR PERSONLIGT I DIT LIV
af Josef Prince

Johannes 21:20.
Da Peter vendte sig om, så den discipel, som Jesus elskede,
som også havde lænet sig op ad Han's bryst ved aftensmaden og
sagde: "Herre, hvem er den, der forråder dig?"

Jeg plejede at tro, at blandt Jesu 12 disciple var Johannes Herrens yndlings discipel og den der var tættest på Ham, fordi Bibelen kalder Johannes "den discipel, som Jesus elskede." Jeg fik det indtryk, at Johannes havde en særlig tjeneste hos Jesus og spekulerede altid på, hvad der gjorde ham så speciel, at han stod adskilt fra de andre disciple. Vil du ikke blive kendt som den discipel, som Jesus elsker? Jeg gør!

En dag, da jeg læste Guds ord, gik hemmeligheden bag Johannes favør op for mig. Herren åbnede mine øjne og viste mig, at sætningen "den discipel, som Jesus elskede" faktisk kun findes i Johannes evangelium! Tjek det selv. Du finder ikke denne sætning brugt i Mattæus, Markus og Lukas evangelier. Det findes kun i Johannes evangeliet.

Hvad gjorde Johannes? Han praktiserede og personaliserede den kærlighed Jesus havde til ham. Vi er alle Guds favoritter, men Johannes vidste hemmeligheden bag at få adgang til Jesu ufortjente gunst for sig selv. Det er din beføjelse at se dig selv som den discipel, som Jesus elsker, og at kalde dig selv det!

Da jeg begyndte at lære, at hemmeligheden bag Johannes gunst lå i hans personalisering af Guds kærlighed, trådte folkene i min kirke bogstaveligt talt ind i en ny dimension af at opleve Guds ufortjente gunst i deres liv. Jeg har set, hvordan nogle af dem virkelig tog denne åbenbaring og løb med den. Nogle af dem tilpassede baggrunde på deres mobiltelefoner for at sige "Den discipel, som Jesus elsker", mens andre underskrev deres tekstbeskeder og e-mails med sætningen.

Da de hele tiden mindede sig selv om, at de er den discipel, som Jesus elsker, begyndte de at vokse i bevidstheden om Herrens kærlighed til dem. På samme tid begyndte de at vokse til at være favoritbevidste! Jeg har bunker af beretningsrapporter om, hvordan vores menighedsmedlemmer er blevet så velsignede bare ved at være bevidste om Jesu gunst i deres liv. Nogle af dem er blevet forfremmet, andre har fået spektakulære forøgelser af deres lønsedler, og mange har vundet forskellige priser ved firmaets funktioner og i andre konkurrencer, herunder alle betalte ferier.

En bror fra min kirke tilmeldte sig et bestemt kreditkort under en særlig kampagne, hvor nye ansøgere stod for at vinde en række præmier. Der var sandsynligvis hundreder af tusinder af mennesker, der deltog i denne forfremmelse, men denne unge mand troede bare, at han var meget favoriseret, og på grund af det ville han vinde topprisen.

Dagen for lodtrækningen kom og sandt nok vandt denne unge mand førstepræmien - en fantastisk sort Lamborghini Gallardo! Da han skrev til kirken for at bære sit vidnesbyrd, vedlagte han et billede af sig selv, der smilede fra øre til øre og stillede sig op med sin splinternye Lamborghini.

Han sagde, at han vidste, at han havde vundet bilen ved Guds ufortjente gunst, og efter at han havde solgt bilen, bragte han sin tiende til kirken og gav Jesus al ære og ære. Verden kalder dette "held", men for den troende findes der ikke noget som held. Der er kun Jesu ufortjente gunst!
OP