Hjem   Bibel Studie Menu   Nye Skabnings Menu

EN OPFORDRING

Jeg vil stille dig et meget vigtig spørgsmål: "Hvor når har du sidst mediteret over Guds Ord???"

Dette spørgsmål er ikke for at du på nogen måde må føle at du ikke er god nok eller det på anden måde vil give dig dårlig samvittighed, tværtimod er det mere en hjælp til dig, for at du kan komme nærmere ind i et intimt fællesskab med din Himmelske Far.

Hvorfor jeg stiller dette meget vigtige spørgsmål er, fordi jeg er af den opfattelse at vi har svigtet denne del af vort kristne gerning.
i dag ser jeg det som en af de vigtigste opgaver for os som troende, fordi det giver os en stor fordel i vors vandring med vores Herre. Fordelen er ikke én men mange, men jo mere vi er fundamenteret i Ordet, jo mindre vantro og tvivl findes i os og troen i os vil væe virksom på alle områder.

Vi er på vej ind i en tid hvor Guds Ord bliver det afgørende i enhver sag, særligt når vi skal op imod det mørke der blivere mørkere. Ordet skal være i dig, rodfæstet i din ånd. og det bliver det kun ved at meditere.
Vi kan lære meget omkring meditation ved at læse, grunde over Salme 119, her ser vi salmisten og hvordan han opfatte hans liv med Herren. Det er fantastisk hvordan Salme 119 giver os nogle af de bedste og mest lærerige eksempler.

VI HAR BRUG FOR DETTE FORBILLEDE:

Jeg oplever at jo mere jeg læser Salme 119, lære jeg faktisk Herren Jesu bønsliv at kende, hvilket jeg tror at du som vil meditere på Ordet også vil opleve. HUSK PÅ: Jesus er Ordet og som der skrevet i:

Hebr. 4:12, "Guds Ord er levende, virkende og skarpere end noget tveægget sværd, det sønderdeler ...................."